onsdag 24 oktober 2012

Åmål och tillbaka till verkligheten

Tillbaka på jobbet igen. Än så länge är det väldigt kul. Jag har en helt annan energi om dagarna än vad jag kan minnas att jag haft under hela tiden jag gick hemma. I förrgår var jag och tränade efter jobbet och jag hade tänkt träna idag med, men nu ska vi gå på visning ikväll på ett hus som kostar rimliga 525 000.


Vi är grymt skeptiska. Självklart är det något gravt fel på det. Det ser trevligt ut, ligger nära stan och vi kan inte se några uppenbara fel på det. Vi har nästan tänkt strunta i att åka och titta, men vi är ju nyfikna och för min del vill jag gärna veta varför det är så billigt.

Åmål var väldigt trevligt förresten. Så mysig stadskärna och människorna vi träffade var jättetrevliga. Dialekten är ju superhärligt! Bästa repliken var "Så ni skiter ir't", som uttalades av mannen på 50-talsstället där vi hade bokat bord och ville avboka. Det lät jättetrevligt med en 50-talsrestaurang, men bandet spelade så högt att vi fick migrän redan i trappan upp och eftersom vi just denna kväll var ute efter att prata så bestämde vi oss för att hitta nån annanstans att äta.

Vi hittade en restaurang/pizzeria som hette Hörnan. Där åt vi god och billig mat och gick sen vidare till XO där vi varit tidigare på dagen. Personalen där var jättetrevlig och mat och fika var tipptopp! Dock var det abonnerat till ett sällskap denna kväll och vi hamnade mitt i någon annans fest kändes det som. Några av oss var säkra på att det var Göran Forsmark från filmen Jägarna som var där. Jag hade ingen aning om hur han såg ut, men efter att ha googlat lite så kanske jag kan hålla med om att det var han.

Inga kommentarer: