torsdag 27 december 2012

Pigga familjen!

Iförrgår natt var det katastrof. Jag och Martin var trötta vrak efter att ha både sprungit och sövt om Johannes i sin säng och även haft honom ett tag i vår säng, gnölandes, bökandes och sparkandes.

Så jag bestämde att det går inte att ha det så här, särskilt inte om vi ska börja jobba båda två om ett par månader. Så jag läste på tassmetoden igen och tänkte att nu ska jag köra helt som man ska. Innan har jag fuskbuffat lite på rumpan och strykt över ryggen, för att det går snabbare.

Igår kväll körde jag med att bara lägga en hand på ryggen och stå där. Plockade upp honom när han blev ledsen och la ner honom så snart han tystnat. Det tog 50 minuter för honom att somna helt själv första gången. Sen vaknade han efter 5 minuter, då tog det 20 minuter för honom att somna om med tassning. Han vaknade efter en kvart, då tog det 5 minuter att tassa om.

Sen vaknade han en gång till vid halv elvatiden och somnade om själv på en halv minut.

Sen har han, jag och Martin sovit hela natten till halv åtta imorse.

Dra på trissor!!

Inga kommentarer: