torsdag 2 juli 2015

Alltså Sivans intuition

Helt fantastisk!

Just nu är hon hos frissan.

Förra gången, liksom några gånger innan dess, har jag noterat att hon liksom vet att vi ska åka någonstans, trots att jag inte indikerat det på nåt sätt. Sist det började dra ihop sig vet jag att hon låg och sov i hallen nere och jag gick bara omkring och plockade ihop min dator och hämtade lite disk från övervåningen. Inget ovanligt som indikerar att hon och jag ska någonstans. Men, ungefär när jag började bli redo att plocka ihop hennes grejer (men ännu inte gjort det utan bara tänkt tanken) och vi skulle åka, började hon stissa något enormt. Hon snurrar runt, gnyr, skäller, stampar på stället och bara på alla sätt visar att hon vet att vi ska någonstans och vill att vi ska gå nunununu...NU!

HUR kan du veta att vi ska nånstans? Har jag tänkt varje gång. Men hon bara vet. Jag har tänkt att jag säkert kanske avger någon signal som jag inte tänker på. Kanske tittar jag på henne på något särskilt sätt strax innan jag börjar plocka med hennes grejer, eller jag vet inte. Jag har ju åkt hemifrån på samma sätt och gjort samma saker innan, men då har hon inte lyft ett ögonlock. Det är bara en gång i månaden när vi ska iväg till frissan som hon snappar upp det på något sätt och börjar stissa omkring. Fascinerande.

Men det som hände idag är helt otroligt. Sedan åttatiden imorse hade jag suttit på övervåningen i soffan och jobbat och hon hade legat nere och sovit i hallen. Vi hade tid för klippning vid elva, så runt kvart över tio tänkte jag tanken att det var dags att stänga av datorn och börja packa ihop. Jag hade inte ens lyft rumpan ur soffan utan verkligen bara tänkt tanken att vi skulle åka snart när Sivan kommer sättande som en pil uppför trappan och börjar snurra och stissa sådär. Hur bara är det möjligt att hon kan snappa upp en signal där nerifrån att vi ska åka någonstans. Det är ju nästan läskigt!! Hon ser mig ju inte. Avger jag en särskild doft när hon och jag ska åka, eller?....kanske suckar jag omedvetet varje gång på nåt särskilt sätt (varför jag nu skulle göra det)? Nä jag kan bara inte fatta hur det är möjligt! Det där var banne mig häftigt!

Inga kommentarer: