söndag 29 mars 2009

En bra Sondag

Idag har varit en otroligt bra dag!! Inte minst for att jag checkade ut fran det dar hemska hostelet vid Bondi Beach. Jag gick darifran med latta steg. Som pa moln ungefar.

Nar jag kom till Mountbatten hotel dar jag ska sova inatt sa visade det sig att de hade tappat bort min bokning for det delade rummet. Stackars tjejen i receptionen ringde ett par samtal pa kinesiska och meddelade sen att det hade blivit nagot fel men att jag skulle fa ett dubbelrum istallet. Vilken liten turkarring jag ar!

Hotellet gransar precis till Chinatown sa det blev mitt forsta stopp idag. Hittade ett litet horn dar de salde massvis med jattefin aboriginsk konst till rimliga priser. Sa det blev fyra tavlor i tyg.

Efter Chinatown traskade jag vidare till Darling Harbour och tittade lite. Satt i solen och drack en kaffe och var sadar oforskamt nojd med livet!

Trots omma fotter fortsatte jag till Kings Cross som ar ett valdigt konstigt omrade. Blandat med dyra restauranger och ferrariforsaljning stod prostituerade och utslagna manniskor. Det fyllde mig bara med en san obehaglig kansla att jag lamnade omradet ganska snabbt och traskade vidare till ett hamnomrade som heter Woolloomooloo och sen tillbaka till stan igen.

Pa vag forbi alla butikerna pa vag till hotellet hittade jag en supercool jacka som jag kopte pa stort.

Imorgon tar jag flyget till Alice Springs for att vara dar i 4 dagar. Hoppas de har internet dar med :)

Wooloomooloo



Kings Cross

Darling Harbour







Chinatown










Inga kommentarer: