söndag 17 januari 2010

Träningssugen!

Imorgon ska jag äntligen börja träna igen efter mitt månadslånga sjukdomsmaraton. Är grymt taggad!

Det kommer att bli jobbigt som tusan nu i början så jag ska bara köra lite gå/jogga intervaller på löpbandet nu första veckan och sen gå långa powerwalkpromenader. Har inte riktigt fått rösten tillbaka än och jag märkte när jag dansade på Harrys i fredags att konditionen inte är mycket att hänga i julgran. Så det känns vettigt att börja lugnt.

Ska strax åka och veckohandla så att jag har mat hemma nu när jag ska leva ett normalt liv med inslag av träning igen.

Ska börja träna på Hälsostudion tänkte jag. Det är ju idealiskt med tanke på att Martin bor precis runt hörnet därifrån, så man kan byta om och kanske duscha där efteråt.

Min toalett beter sig mystiskt igen. För ett tag sen fann jag ju den ospolad med ett toapapper jag inte kunde identifiera som mitt i, trots att jag är helt säker på att jag spolade innan jag lämnade den sist.

När jag kom hem nyss så hittade jag den med kiss i UTAN något papper. Hmmm. Som tjej så händer det ju inte att man inte torkar sig efteråt.

Det är ett mysterium.

Min morgon/förmiddag/eftermiddag har varit extremt mysig. Jag och Martin steg upp vid halv tolvtiden och stekte blåbärspankakor som vi förtärde med Ugli-frukt som vi fyndade på Konsum för ett tag sen. Mycket lyckad kombination! Sen har vi bara suttit och pratat och myst fram till halvtretiden då både han och jag hade saker att ta tag i.

Och nu ska jag alltså ta tag i mitt handlande.

Inga kommentarer: