måndag 25 oktober 2010

Skara

Är tillbaka på jobbet efter en regnig med superkul helg i Skara. Vi kom iväg som planerat vid åttatiden i lördags morse, efter en enorm hjälteinsats av Martin som hjälpte oss att byta till vinterdäck på Annas bil. Tack vare honom kom vi precis i tid för att stå 20 minuter i regnet och vänta på att kronprinsessan och Daniel skulle komma ut ur Varnhems klosterkyrka. Jag tog massor med bilder och inte på en enda ser man att det är Victoria ;p.

Vi var i alla fall väldigt glada och fortsatte till ett mysigt fik (Nockes!) i Skara där vi satt och torkade till och planerade kvällen. Tog en sväng förbi Domkyrkan mitt i stan, så var sightseeingen avklarad och åkte sen vidare till vandringshemmet. På kvällen gick vi till en restaurang som hette Enjoy och åt god mat och satt och mös många timmar innan vi begav oss till Skaras enda uteställe som hette Mangos.

Intressant upplevelse. Strax efter oss i kön kom två transvestiter och eftersom det var 18-års gräns så var det också ganska mycket yngre människor inblandade i smeten. Och tjejerna hade väldigt små klänningar och väldigt höga klackar. En spännande kombination om man är dyngrak (som man säger i vetlanda). Grabbarna hade brallorna nere vid knäna. Anna fick kommentaren: "sådär dansar vi inte i Skara" hahaha när hon pumpade lite med handen i luften. Kul var det i alla fall. Musiken var toppen med mycket låtar från 90-talet som vi kände igen :)

Vi var hemma igen vid tre på natten. Det som var en liten miss i planeringen var att vi skulle till Ullared dagen efter och dit är det 22 mil. Så vi steg upp vid 7 igen. Kunde inte somna på en gång heller så det blev nog 2-3 timmars sömn igår natt. Eftersom att jag inte drack mer än lite skumpa tidigt på kvällen så fick jag köra medans de andra sussade sött. Det gick bra med lite schysst musik på stereon.

Jag trodde att det skulle vara lugnt på Ullared eftersom att det var dagen innan lön, men det var katastrofalt mycket folk! Vi började med att ta oss till fikaavdelningen på övervåningen och komma över chocken och förbereda oss mentalt på kaoset som väntade nedanför. Blev inte mycket shoppat för mig i klädväg. Jag var mer sugen på att handla pryttlar som typ ljus, handdukar och julsaker, samt JULKLAPPAR! Yes, jag har köpt mina 5 första julklappar och en liten present till Katrins lille när den nu kommer. Känner mig oerhört nöjd med detta! Gick omkring där i över tre timmar och sen oooorkade jag bara inte börja titta på kläder också. Så det blev inte ett endaste litet plagg. Eller jo, förutom ett par trosor till mig som det står Ullared på och ett par matchande kalsonger till Martin. Höhö.

Kom hem igår vid halv nio tiden och fick middag och mys!

Inga kommentarer: