torsdag 5 juli 2012

Ett hus på landet?

Martin är himla sugen på ett stort hus på landet nu.

Vad vill jag? Jag vill vilja...

Vi har hittat ett fantastiskt hus, en fd prästgård. Det ligger lite avsides, men jag kan lätt se framför mig hur Sivan och kanske en hund till, får springa fritt på ägorna och några små knoddar kommer att ha jätteroligt på den stora tomten. För att inte tala om vilken julstämning man kan få i detta stora hus. Det är lätt att förblindas och förälska sig.

Försöker att tänka mig in i hur det skulle vara att sitta där på landet, själv i ett stort hus, medan Martin jobbar och jag jobbar hemifrån med företaget. 5 mil från våra vänner. Och skulle man ha tid med något annat än att jobba på huset, även om det inte behöver renoveras? Men själva underhållet måste ju ta en väldig massa tid.

Det tar emot ändå, fast huset är så fint och jag kan bosätta mig var som helst i världen, bara jag har Martin som sällskap. Jag skulle hata att känna mig isolerad och förmodligen skulle det gå ut över min familj, och då är det inte värt det. Eller så kanske jag skulle älska att bo där! Jag tror vi ska åka och titta, bara för att känna in läget.



Inga kommentarer: