onsdag 18 december 2013

Martins tur

Martin ligger däckad i halsont och huvudvärk. Han sov nästan hela dagen igår, stackarn. Tur i oturen det, för han var upp hela natten med Johannes. Johannes bara hostar och hostar och hostar. Vid ett-tiden gick jag in och la mig och sov i ett annat rum eftersom jag skulle upp och jobba idag. Martin har gått runt med honom samt haft honom sittande sovandes i famnen. Lille plutten var såklart jättetrött idag.

Sitter lite halvt om halvt och väntar mig att de ska ringa från dagis. Han var ledsen när jag lämnade imorse, för första gången sen han började där idag, så han var nog väldigt trött.

Något annat jag väntar på är att få besked om jag kommit in på min kurs i vår. Det har varit lite turer fram och tillbaka. Ansökte i god tid, men betygen från kursen jag precis avslutat blev försenade. Skulle varit inne redan den 2/12 från Linnéuniversitetet, men på grund av en "oförutsedd semester" kom de inte in förrän igår. Tack för det. Så nu har jag mailat och haft mig för att ändå komma med och går bara och väntar på svar.

Inga kommentarer: