torsdag 27 februari 2014

En arbetsmyras dagbok....

Det är kanske det jag borde kalla min blogg istället. Och skriva vad jag har för mig om dagarna. Jag gör nämligen inget annat än att arbeta.

Studierna tar upp en hel del tid och därför sitter jag och jobbar på kvällarna precis som innan. Och det kommer in massor med jobb som jag inte har lust att tacka nej till. Som det har sett ut sedan jag började plugga sitter jag halvtid på DHL, pluggar andra halvan av dagen hemma och översätter när lillen har gått och lagt sig.

Inatt satt jag uppe till tre med ett jobb som kärvade ihop sig lite. De flesta kvällar drar det iväg framemot efter midnatt och just inatt undrade jag vart detta ska bära hän. Hur länge ska jag hålla på i detta mellanläge som både anställd och egen företagare? Man kan ju liksom inte hålla på så här forever and ever. Känner mig inte särskild stressad eller så, för jag har blivit bättre på att be om längre deadlines, samt undviker att ta jobb över helgen. Det är liksom bara så att jag måste bestämma mig någon gång för hur jag ska ha det.Det får väl gå ett tag till, tills efter semestern i alla fall, så får vi se.

Vissa dagar, som idag, har jag ingenting uppbokat och då är det himla skönt att jobba deltid. Martin är sjuk idag, så han är hemma, och jag började inte jobba förrän 12.45, så vi hade en skön morgon med långfrukost framför TV:n. Jag planterade om mina odlingar nere i källaren, tvättade lite och gick omkring och hummade lite allmänt sådär. Härligt! Morgondagen kommer också bli så bra! Jag har inget inbokat i jobb/pluggväg då heller och ska ut och äta med kompisar på kvällen. Tänkte att det skulle bli fint vårväder också, är himla sugen på att ge mig ut på en riktig långprommis på lördag nu när jag suttit inne så mycket hela veckan. Det ska gå en vandringsled runt sjön bakom oss, som jag är lite sugen på att utforska. Och det är jag helt säker på att Sivan är också! Det var länge sen vi var på uppegupptäcksfärd ihop.

Inga kommentarer: