torsdag 2 oktober 2014

Livet på landet är bra och lite tankar om spöken

Fem möss har vi hittills fått i fällorna, så nu är det verkligen höst!
 
Igår tog jag och Sivan en skön lunchpromenad i det fina vädret. Vilken lyx att bara kunna ta en paus när man vill och gå en promenad i skogen.
 
 





 Har jag sällskap här hemma om dagarna? Är det orber? Eller är det bara vanligt damm (med tanke på röran så är det väl inte otänkbart hehe)? Nä, jag skojar bara om orberna, men ibland undrar jag faktiskt om det inte finns någonting omkring oss...
För ett tag sen var Johannes och lekte i mellanrummet och körde med sin bil (sån där man sitter på) och och jag stod vid spisen och lagade mat i köket. Plötsligt skriker han och kommer springandes till mig helt förstörd och säger att den arga mannen puttade honom av bilen. Han var
 verkligen rädd på riktigt och sen ville han inte gå in i rummet på ett tag. Vi säger alltid till honom att det inte finns några spöken, men i mitt stilla sinne kan jag undra ibland.
En sekund senare hade de iallafall stuckit! ;)


Inga kommentarer: