fredag 12 december 2014

December

Hela december är så vansinnigt hektiskt. Jag klagar absolut inte, men jag tog ett fyraveckorsjobb som ska klämmas in på tre veckor, plus ett par andra jobb som jag inte ville tacka nej till, en tenta och så har jag uppgifter till engelskan varje vecka. Phu!

Det blir sena kvällar, men vi lyckas få in lite julmys ändå tycker jag, glöggdrickande framför datorn och så. Sen är jag ledig från den 22 december och året ut och det ska bli så himla skönt. Martin har också fått ledigt och vi har inte särskilt mycket planerat. Vi ska bara ha det lugnt och skönt tillsammans.

Imorgon fyller Johannes tre år och det är verkligen ett välkommet avbrott att ha kalas. Det ska bli så roligt att fira honom, för han har sett fram så mycket emot det och berättat för alla (även personalen på Ica!) vad han ska ha för tårta och vad han önskar sig.

Ikväll ska jag och Martin ha en pysselkväll och laga lite mat, göra tårta och slå in presenter. Tror och hoppas att han kommer bli nöjd med sin dag. Det enda som är synd är att kusin Leo har blivit sjuk och inte kan komma. Vi hoppas han kryar på sig!

Inga kommentarer: