tisdag 2 februari 2010

Särbo

Det här med att vara särbo är inget jag passar för.

Det är väldigt opraktiskt precis hela tiden. Sover jag hos Martin har jag inga kläder tills nästa dag och sover jag hemma kan man ge sig fasen på att jag lämnat sminket hos Martin. Man måste vara organiseeerad och det är jag ibland lite för lat för att orka vara. Så då blir det som det är idag exempelvis. Man går till jobbet i en fruktansvärd frisyr för att plattången och alla hårfixargrejor är hemma hos mig och jag sov hos Martin.

Men man kan ju inte bara ge sig på att flytta in heller. Det är ju alldeles för tidigt. Så det är bara att härda ut. Och betala multum i parkeringsavgift för att jag även är för lat för att parkera bilen hemma hos mig.

Det blev i alla fall bra igår till slut. Jag hann inte med så mycket mer än att träna och att skriva uppsatsen, men jag satt hemma hos Martin och skrev den och fick ganska mycket gjort. Slutar ganska tidigt idag, så jag ska fortsätta efter jobbet och få den där rackaren ur världen. Ämnet är att göra en affärsplan för ett nystartat, påhittat företag. Så jag valde naturligtvis mitt egna lilla företag. Skickade en fråga till min lärare om det var ok för snart 2 veckor sen, men jag har inte fått nåt svar än, så jag bara hoppas på att det är det.

Är det inte det blir jag enormt sur!

Inga kommentarer: