torsdag 5 augusti 2010

Karl-oskar dagar


Så här ser det ut utanför mitt fönster nu.
Nåt intressant hände igår. Jag har inte ätit socker på ett tag ju, och har faktiskt mått så himla bra. Ingen svullen mage. Så igår, gick jag och Martin och tog en öl på Bishops och min mage blev så fruktansvärt stor efteråt. Jag menar fruktansvärt stor.
Så nu på morgonen har jag hittat följande information: http://www.medibalans.se/press/candida.pdf
Där det bland annat står:

Lider du av svullen mage?
Då kan du ha drabbats av sockersvamp (Candida albicans). Den frodas i tarmen och
växer i takt med ökat sockerintag. I och med att vi äter så mycket sockerrik och stärkelserik mat får svampen för mycket näring och det blir en överväxt av candida. När svamparna väl dör bildas slaggprodukter som leder till trötthet, uppsvälld mage, förstoppningar och sug efter fet föda och socker.

Så slipper du infektionen
• Undvik snabba kolhydrater och sockerrika produkter som exempelvis jäst, öl, vin, socker, vitt
bröd, pizza och snabbmakaroner. Ät i stället rena produkter, som är fria från kemiska tillsatser
och färgämnen om kött, fisk, fågel och grönsaker.
• Använd ett bra anti-svampmedel, exempelvis kaprylsyra som finns att köpa i hälsokostbutiker.
• Ta tillskott av b-vitamin (utan jäst) mot den brist som candidasvampen ger upphov till.
Jag ska ta och inhandla lite sån där kaprylsyra.

Inga kommentarer: