torsdag 18 november 2010

1 år (och några dagar)

I söndags firade jag och Martin ett år tillsammans! Vi hade en toppenmysig dag hela dagen lång! Började med lång sovmorgon, brunch på askelyckan, vi var på bio och såg filmen om Cornelis och avslutade med middag på Lanterna.

Jag har inte haft något översättarjobb på hela veckan. Det har varit en konstig känsla att bara ha flera timmar ledigt efter jobbet. Har gjort det bästa av det dock och har passat på att sitta och läsa bok, gå och träna och igår lagade jag middag för första gången på länge. Det är så oerhört avslappnande att laga mat när man har gott om tid.

Har ansökt om att få gå ner ytterligare i tid på jobbet nästa termin, så att jag kan ägna mig ännu mer åt översättningen, som ju verkar gå väldigt bra just nu. Det har varit stabilt med jobben länge nu, så det känns mindre och mindre som en chansning att satsa på det. Martin gjorde även lite av mitt jobb i helgen, så jag har lyckats dra in honom i mitt projekt nu också :D

Nähä, nu är det dags att gå till jobbet. Jobbar till 19 idag.

Inga kommentarer: