tisdag 9 november 2010

En klurig växt!


Idag börjar jag inte jobba förrän kvart i ett.

Har hunnit med att låta bli att träna imorse. Satt istället och översatte och drack te. Eller det vill säga ända tills posten kom och innehöll en tjock bibba frön till mig :D. Naturligtvis var jag genast tvungen att plantera de fröna som inte måste vänta till våren. Bland annat min coola krukväxt Tacca (se ovan) som jag har hittat och som tar 1-9 månader att gro. Jag inser naturligtvis att det förmodligen kommer att misslyckas fatalt eftersom instruktionerna är meckiga, men det vore kul om det inte gjorde det. I shall try!
Den behöver 28-30 grader varmt för att gro. Jag är inte riktigt säker på vart i vår lägenhet man kan få till en sådan värme, man måste nog ställa dit en lampa eller nåt nu på vintern. Sen ska den ha en jäkla massa vatten också hela tiden.
Igår åt jag för övrigt pepparkakor med grönmögelost och drack årets Blossaglögg. Nam-nam!

Inga kommentarer: