måndag 10 januari 2011

Så här var det i helgen..

Jag insåg precis att jag har bara 30 poäng kvar att läsa upp innan jag kan söka utbildningen som facköversättare. Det vill säga att jag har ett år kvar bara! En sista kurs som sträcker sig över två terminer, sen är jag behörig till facköversättarutbildningen! Tjoho!

Jag satt och tittade på alla poäng jag har pluggat ihop och insåg att...men...men....jag är ju snart klar! Efter att ha pluggat i hundra år kommer jag verkligen snart vara klar! Jag ser ljuset i tunneln nu...haha!

Helgen har varit trevlig. I fredags satt jag hemma och översatte hela kvällen. På lördagen var jag och Martin och fikade en snabbis på Broqvists med Anna och Robban, Frida och Henrietta. Anna och Roberth har varit i Italien och förlovat sig. Så himla roligt! På kvällen kom Elin och Andreas och åt sushi och spelade lite spel med oss. Före och efter det har vi översatt som tusan.

Igår var vi hemma i Braås och firade Lasse som nu är 29 år gammal. Sen hem och ta hand om mastodontdisk, tvättberg och hunger. Katrin och lilla Erik kom förbi på en kopp te, supertrevligt!

Martin översatte hela kvällen fram till ett på natten.

Vi har bestämt oss för att åka upp till Stockholm till helgen. Anna ska åka upp till Roberth och då åker vi med för att besöka Martins mormor som har fyllt år. En paus är precis vad vi behöver just nu!

Här kommer en länk till uppfödaren som vi ska få en valp av. Mamman heter Cocos.

Inga kommentarer: