måndag 24 januari 2011

Så var det måndag igen.

Det var den helgen det. Jag har jobbat med översättningen i princip hela helgen. Eftersom att jag har suttit i soffan i kanske inte den bästa jobbsitsen så har jag vansinnigt ont i nacken. Men jag fick mycket gjort! Håller på med en text om en ånggenerator och en text om parfym. Martin har ett jättejobb som handlar om nödbelysning som jag har tänkt att hjälpa till med när jag själv inte har nåt jobb.

Lite oturligt är det dock att Martin har spelat väldigt mycket musik i helgen och därför har blåsor på sina fingertoppar, vilket gör att han inte kan massera min nacke.

Igår vid femtiden sådär blev jag ganska trött på översättningen och bestämde mig för att ta en paus och ställde mig och gjorde en massa mat! En stor gryta som fick stå och puttra i 1,5 timme och så bakade jag ett stort Foccaciabröd med kronärtskockor och örtolja på. Det blev supergott, men vä-hl-digt mättande!

Det är ofta så att jag börjar laga mat när jag behöver slappna av lite.

Idag är sista dagen jag jobbar heltid på ett par månader. Från och med imorgon jobbar jag 65%. Det kommer bli så himla skönt! Nu kommer jag ha lite mer tid över till annat än att bara översätta.

Inga kommentarer: