söndag 16 oktober 2011

Sista gången på kursen

Igår var sista gången på valpkursen med Sivan. Vi fick gå en "hinderbana" med lite olika moment. Man fick poäng för de olika momenten och minuspoäng vid drag i koppel. Sivan vann inte, men jag tyckte hon var jätteduktig ändå.

Hon blev särskilt uppmärksammad i gruppen för att hon gensvarade med att vifta på svansen och bli glad vid beröm, utan att godis var inblandat. Det betyder att hon har förstått att "bra" betyder hon gjort rätt och att det gör henne glad när matte och husse är nöjda. Vilken go tjej!

Vi hade ju också ett trick som vi skulle visa upp. Vi hade lärt Sivan att hålla upp höger och vänster tass. Den som skulle göra tricket fick gå in i mitten och de andra stod runt om med sina hundar. Jag och Sivan gick in i ringen och visade upp vårt trick. Hon klarade det mästerligt och stack efter berömmet raka vägen till Martin som stod kvar i ringen runt oss. Kvar stod jag lite snopen med godiset hon skulle fått.

Hon gillar mig, men jösses husse är nåt alldeles extra alltså. Som förra gången på kursen när Martin och Sivan höll på att leka dragkamp med en leksak och en av de andra hundarna kom lös och sprang fram till Sivan och skulle leka. Men där fick han nobben för Sivan hakade inte på, utan fortsatte leka med Martin, till allas vår förvåning.

I fredags slutade jag redan vid klockan tre, så vi stack ut med Sivan på en långpromenix i det fina vädret. Sen shoppade vi lite god mat och hade en skön hemmakväll med brasa i öppna spisen och ett par avsnitt av Dallas. Mmmys.









Inga kommentarer: