måndag 31 oktober 2011

En tur till landet

Idag ska jag och Sivan åka ut till Katrin med familj efter jobbet. Jag har fått ganska ont i svanken på sistone och det gör särskilt ont när jag är ute och går med Sivan. Även om Martin och Sivan går ut på vanliga promenader och långrundor i skogen, så känns det trist att jag själv inte kan gå så långt med henne just nu. Det blir inte mer än att vi vänder hemåt när hon gjort vad hon ska. Därför ska det bli kul att ta med henne till Katrin så hon kan få röja loss i trädgården med Poa hela eftermiddagen :)

Hon har varit jätteduktig på sistone på att inte dra i kopplet. Både jag och Martin har jobbat hårt med stanna-när-hon-drar-träningen när vi är ute och går och det är jätteroligt att det har gett resultat! Nu är det oftast bara när hon får syn på en annan hund eller barn eller någon hon känner som hon glömmer sig.

Vi har hittat en metod som heter skvallerträning där man använder klicker som vi är taggade att prova. Men det får bli om ett tag. En sak i taget, just nu fokuserar vi på att gå fint :)

Inga kommentarer: