onsdag 21 mars 2012

Koordinatresa snart :)

Klockan är halv elva snart och huset har gått och lagt sig. Lillen sover gott på sidan i sin säng. Jag la amningskudden bakom honom som stöd och det verkar fungera jättebra. Får se hur länge han sover sådär.

Har fått en vagel i ögat. Så himla typiskt eftersom att jag och tjejgänget ska iväg på vår koordinatresa till Kalmar i helgen, när jag för en gångs skull inte bara ska sitta hemma och vara mammaledig utan kanske skulle vilja sminka upp mig lite.

Koordinatresa åker vi på två gånger om året. Vi har en påse med latituderna för Sverige och en med longituderna. Så drar vi en koordinat ur varje påse och där vi hamnar på kartan, dit åker vi en helg (eller närmsta största stad - det måste finnas restauranger, shopping och hotell i alla fall). Vi har begränsat oss så att vi inte åker längre än vad som är möjligt på en helg, så i Norrland kommer vi aldrig hamna. Det är verkligen en jättekul grej. Hittills har vi varit i Örebro, Västerås, Skara och Kristianstad. Städer som man liksom inte har så stor anledning att besöka annars.

Har fotat lite från min dag idag:

Chokladkakor med vitchokladfyllning.
Både lillen och Martin var klistrade vid tv:n. Lööv min lilla familj!

Jag vet precis vad som skulle vara en perfekt present till mig - en elvisp!

Det här tog sin lilla tid att städa upp

En sovande Sivan och...

En sovande plutt.

Inga kommentarer: