onsdag 21 mars 2012

Kräkfisen

Jag är väldigt trött idag. Det var ingen lyxig natt inatt. Johannes sov till halv fem imorse. Sen fick han mat. Han har ju precis lärt sig lyfta på huvudet och nu gör han det så fort han läggs på mage. Det visar sig att han kräks ganska mycket om han kämpar med att ligga på mage direkt efter att han ätit. Och han kan inte somna på andra sätt än på magen.

Efter att han ätit vid halv-femtiden där la jag tillbaka honom i sängen och han kämpade med sitt huvud. Och kräktes. Så jag torkade upp och la en handuk över. Så kräktes han igen. Så jag vände honom i sängen och där kräktes han två gånger. Så jag la honom bredvid mig i sängen och där kräktes han två gånger. Helt otroligt! Så till slut fick vi lägga oss på andra sidan sängen och då kräktes han bara en gång och vi lyckades somna så småningom. Det kommer att tvättas lakan och handdukar idag...

Inga kommentarer: