söndag 16 juni 2013

Nu var helgen här!

Hundarna älskar att strosa omkring i trädgården. Även om de inte får göra det ihop så är det härligt att se dem springa omkring och utforska/ligga och sova i skuggan.

Igår badade jag Sivan och såg om hennes sår i örat som hon fick i fighten. Winston satt fast i hennes öra när vi drog isär hundarna, så det blev ett slitmärke:( Det verkar som tur väl är läka bra utan inflammationer. Hon verkar ha blivit sig själv igen. Stabil, glad och alert. Jag fick titta och pilla på såret utan knot och reda ut tovor i pälsen, vilket nog inte varit lika möjligt för ett par dagar sedan.

Lillen är sämre igen. Har ju varit hemma hela veckan med honom och hans vattkoppor. Idag hade han 39 graders feber och har fått en infektion i ögat, plus nya koppor. Så det blir nog inget dagis på måndag heller. Favoritsysslan just nu när han är sjuk är att äta glas och titta på Fåret Shaun och nån populär tecknad bil som jag inte kommer ihåg vad den heter nu, fast jag har tittat på den femtioelva gånger idag. McQueen, nånting? Han dansar med till musiken i alla fall, vilket jag tycker är väldigt gulligt.

Håller på med ett översättarjobb som ska vara inne på tisdag, så idag har jag jobbat med det hela dagen. Ska strax gå och lägga mig och fortsätta med det imorgon, men tänkte lägga upp lite bilder här först.

 Såhär förvarar vi våra grytor mesta delen av tiden :) Lillen tycker det verkar bra iaf.
 Koppor. Han har inte så många, men de varar sig och blir till skorpor och det kommer fler varje dag, fast typ tre om dagen. Det kan väl inte vara nåt annat än vattkoppor? Inte mycket vi kan göra i vilket fall, för varken dagis eller BVC vill träffa oss så länge det verkar vara det.
 Förra veckan var det en dag med rea på hela köpet på Polarn o pyret. Då passade jag på att köpa den här tuffa stassen med jeans och jeansjacka. Så fint!
 Pappa kom hem med en present till sjuklingen efter jobbet. En bok om bustjejen Ingrid!

 
 
Här är lillen som tittar på fåret Shaun. Fick inte med när han dansar med riktig inlevelse, men här har han nog säker suttit minst en halvtimme och tittat. Och lite jazzar han ju med :)

Inga kommentarer: