onsdag 19 mars 2014

En lathund

Kommer igång mer och mer med löpningen. Tar det väldigt lugnt för att mina benhinnor inte ska sätta käppar i hjulet för mig igen. Igår sprang jag 3 km. Hade med mig Sivan. Hon tyckte det var rätt jobbigt mot slutet, trots att jag bara joggade lite lätt och hon fick springa lös. Hon ville helst stanna och nosa i lugn och ro så jag fick stanna och kalla på henne hela tiden. De sista hundra metrarna fick vi gå för min lilla bromskloss satte sig på rumpan och behagade inte springa mer. Verkar som hon behöver träna upp kondisen hon med!

Gårdagens glädjeämne var att min Alströmeria och Stäpplilja har tittat upp ur jorden i mina planteringar nere i källaren. Som jag har kämpat för dessa små liv! Först tre veckor i pannrummet för de skulle ha 25 graders värme, sen tio veckor i kylskåpet och sen i skuggigt läge. Trodde aldrig det skulle lyckas faktiskt, men nu tittar det upp små nyfikna skott. Hurra!
Alströmeria
 
STÄPPLILJA 'Erfohybrider' i gruppen Perenner hos Impecta Fröhandel (6215)
Stäpplilja

Inga kommentarer: