lördag 15 november 2014

En helt underbar ledigt dag!

Trots att jag höll på att hosta mig galen inatt har jag varit oförskämt pigg idag. Klockan fyra imorse vet jag att jag tittade på klockan och hade fortfarande inte sovit en blund. Johannes väckte mig vid sju och ville ha välling och då fann jag mig själv sittande i sängen och sova, så nån gång däremellan måste jag somnat. Sen steg jag och Johannes upp och gjorde välling. Han var världens gullegryn och lät mamma sova i soffan medan han tittade på Bamse och sen ligga i hans säng och sova medans han lekte i sitt rum. Så uppskattat!
 
Om ni undrar var Martin var så ville jag att han skulle sova en hel natt + ta sovmorgon, för då är han utvilad och jag kan sova mitt på dan om det behövs. Sen är det min tur att ha sovmorgon imorgon också. På sin sovmorgon får man sova precis hur länge man vill och vi brukar köra en dag var på helgen, så ljuvligt!
 
Men som sagt så har jag haft oförklarligt mycket energi idag. Vi åkte in till stan för att köpa det sista till vedboden. En bit takplåt tänkte vi köpa, men det var tyvärr precis att den inte gick in i bilen. Det blev ändå lite shoppat på ÖB och sen åkte vi hem. Jag och lillen städade och Martin satte dit det sista av panelen på vedboden.
 
Nu är det EM-kval på TV och lillen sover. Ska avrunda kvällen med att sluka 70 sidor engelsk litteraturhistoria som jag skjutit på hela veckan. 
 
 
 Det här söta lilla huset ser ju ut som vårt hus!
 Rosen har börjat blomma.....
 Sötisar. Båda var och trampade i min rabatt, ingen av dem tyckte det var en big deal.
 Den här kompisen fick följa med hem idag.
 Nystädat
 Vi fick äntligen upp tavlorna vi köpte i Skagen i somras
 


Inga kommentarer: