måndag 3 november 2014

Superhjältarna

I helgen var vi på fest med tema superhjältar. Martin var fabulous som Iron Man och jag var någon slags matchande kvinnlig motsvarighet. Det var kul att mingla med alla superhjältar och stålmannen och catwoman var förträffliga värdar.
 
Dagen efter åkte jag och mamma till Ullared. Det blev en himla rolig dag med henne, Susanne och Felicia och deras vänner, och så mötte vi upp med Ingalill och Peter också. Kalas!
 
Fick lite julklappar handlade och det bästa av allt var att jag köpte en sån där musavskräckande tingest som man stoppar i väggkontakten som avger högfrekventa ljud för att skrämma bort mössen. Hoppas innerligt det funkar nu. För jag vill INTE hitta mer musbajs framför min kaffebryggare. Eller på våra kökshanddukar i kökslådan. Euuuuww. Och jag vill inte att det ska kila upp en mus ur soptunnan när jag slänger nåt, eller höra hur det krafsar i en låda i köket. Det här året har verkligen varit ett förskräckligt musår!
 
 

Iron Man och hans hejduk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sivans historiska ursprung är ju att vara råttjägare så hon borde ta det lite mer på allvar.

Skulle det vara så att hon uppträder annorlunda eller konstigt när ni satt i mojängen i kontakten så är det för att hon också hör överljudet.

/Ylva

Unknown sa...

Ja vi provade att sätta Sivan i arbete en natt. På musvakt i köket. Hon fick sova på nedervåningen och hålla koll på köket, men hon verkade inte ha påverkat mössens aktivitet nämnvärt så nästa natt fick hon sova under vår säng som hon brukar göra (vi tyckte så synd om henne som inte fick sova med oss, som de blödiga typer vi är)