onsdag 14 januari 2015

Äsch

Har precis skrivit en tenta i amerikansk litteratur och det gick åt pipan. Vi hade fått frågorna på förhand, men mina svar som jag förberett var alldeles för korta och det blev inte nog med tid att förlänga dem med något vettigt.

Jag tycker verkligen det är tråkigt att analysera litteratur och jag hade sett fram emot att det här var sista gången jag behöver göra det (förmodligen). Har bara nästa år också med engelskastudier, sen kan jag äntligen söka facköversättarutbildningen!

Nåväl. Jag får väl göra omtentan.

Kom på att Martin kom hem med lakritste till mig häromdagen. Och så har jag saltlakrits hemma. Nu känns det lite bättre.

Något annat trevligt som har hänt är att vi har köpt en ny bil i alla fall. Ungefär samma typ av Saab som vi hade innan, men lite nyare. Nu ska jag dricka te och äta lakrits.

Inga kommentarer: