söndag 22 mars 2015

Drömresan....

Jag har tänkt att när jag fyller 40 om fyra år ska jag åka med familjen på min drömresa. Det finns lite olika platser jag gärna skulle vilja se. En av dem är definitivt Tanzania med safari och Zanzibars helt fantastiska stränder. Dock kommer lillen vara 7 år  då och jag är inte säker på att det är rätt läge att åka dit då.

En annan plats som jag gärna skulle vilja åka till är New Orleans och idag surfade jag runt lite om Hawaii och blev väldigt sugen på det med och det känns bättre att åka med lillen dit också. Så nu har jag nästan bestämt att när jag fyller 40 vill jag åka på en resa till USA som innehåller både New Orleans och Hawaii.

Idag har jag och lillen varit själva, Martin har varit iväg och fixat lite med segelbåten inför sommaren. Johannes har varit blöjfri hela helgen och det har gått kanonbra! Vi har bestämt att om han är utan blöja hela veckan ska han få sin älskade Lego polisstation. Den är svindyr, men han är så förtjust i den och sparar slantar i sin spargris till den och tittar på film på Youtube med den. Och det har verkligen tagit skruv. Han är motiverad som attan att klara det och vi har en liten kalender där vi kryssar för alla dagar han har klarat av.

Inga kommentarer: