tisdag 17 mars 2015

Lite bilder från mars

Nu är det vår! Krokusarna har för länge sedan tittat upp ur gräsmattan och jag har köpt fröer och redan satt lök i landet.

Just nu tänkte jag egentligen gå och lägga mig, men ville skriva ett litet kort inlägg i alla fall. Livet leker här hemma på Kojtet, fast det känns som att dagarna går i rasande fart. Jag är konstant fullbokad med jobb och det är ju helt fantastiskt! Just ikväll har jag suttit och jobbat en hel del för jag råkade tänka lite fel tidigare i veckan. Behövde hålla torsdagen fri, trodde jag, så jag bokade upp mig till öronen med jobb tills imorgon onsdag...eeeh....och insåg sen att det var imorgon jag behövde hålla öppet. Ooops. Nu har jag i alla fall jobbat in det mesta, så nu är det lugnt.

Vi har köpt en vedklyv och en motorsåg och beställt årets stocklass till veckan innan påsk. I år ska jag lära mig köra med motorsåg, det känns spännande och litegranna läskigt.

Nu när våren är här (och det är ljust!) har vi varit ute på tomten ganska mycket efter dagis. Den lilla mannen som syns på samtliga foton är otroligt aktiv just nu.

 En traktorvagn begravs
 Sivan övervakar som vanligt...
 Fika och samtal på altantrappan
 Där inne fanns nåt kul
 Och så tar vi ett varv med skottkärran
 Ny dag, ny fikapaus
 Och det finns mycket att skoja om...
... mycket att filosofera över...
.... tycka att man vet...
... tramsa om...
.... peka på....
... och tala om för sin mamma hur det ligger till...


 Här står en bunke nyponvin på jäsning. Vi plockade i sensomras och sen har det stått och jäst några månader. Vi har precis silat det och om någon månad är det dags att hälla på flaska, så är det nog klart att dricka till jul!
 Vi har gjort iordning landen och vedbacken
Bästa familjen har fikapaus i arbetet

Inga kommentarer: