torsdag 19 mars 2015

Härliga liv

Idag på min lilla lunchpaus tog jag en runda i trädgården och fotade våra söta små krokusar, som redan hade fått årets första besökare. Jag har tänkt mycket på hur fantastiskt bra jag har det på sista tiden. Att man kan få ha det så här bra!? Min familj som är det bästa jag vet, mitt härliga hus och att få jobba med det jag vill. Det är fullständig harmoni rakt igenom och jag kan inte tänka mig något sätt livet skulle vara bättre på! Jag är en lyckost!
 
Idag har jag ju inte haft så mycket jobb uppbokat eftersom jag ju lämnade dagen fri av misstag. För ett tag sen fick jag ett erbjudande om att gratis få en s.k PEMT-certifiering (post-editing of machine translation). I framtiden kommer allt mer översättarjobb baseras på att dokumentet redan maskinöversatts och översättarens jobb blir att redigera maskinöversättningen snarare än att översätta det från grunden. Så det är det jag ska genomföra en utbildning i. Min största uppdragsgivare har hjälpt till med den här utbildningen och fick därför erbjuda några av sina översättare att göra utbildningen gratis och kul nog så var jag en av dem de valde! Så idag har jag mest suttit med det.
 
Just nu sitter har jag dukat fram ost och kex och har lakritste på g i vattenkokaren nere i köket. Lillen sover och jag ska ägna resten av kvällen åt att pyssla med min årliga fotobok (håller på med den från 2013 nu, så jag ligger lite efter!) 

 


 Ytterligare ett vårtecken är att alla fönster blir ockuperade av fröodlingar. Igår gick det åt en hel såndär 10-literspåse till alla mina frön. Jag vet inte hur jag ska få plats med allt i landen, men jag tänker att det löser sig.
 Måste visa en bild på vårt köksbord också. Så här har det sett ut sen Martin kom hem med den nya motorsågen. Martin och jag har dekorerat det med varsin grej kan man säga haha


Inga kommentarer: