tisdag 15 februari 2011

Dallaskvinnan

Man har åkt buss ofta när man börjar känna igen folk och ge dem namn i sitt huvud. Idag var "Dallaskvinnan" på bussen igen. Henne har jag inte sett på länge. Dallaskvinnan ser ut som om hon är klippt och skuren från Dallas. Jättesminkad och med åttiotalskläder, smycken i guld och allting är matchat till perfektion. Idag hade hon en brun päls (hemskt) på sig med matchande pälsmössa. Ett armband i brunt och guld, bruna byxor och cowboystövlar i samma bruna nyans som byxorna. Jag undrar alltid hur hennes garderob ser ut, vart hon handlar sina kläder eller om det här är hennes garderob från åttiotalet som hon fortfarande använder. Mycket fascinerande kvinna.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här. Det är bara coolt.

Jag och Martin hade en supermysig alla hjärtans dag igår. Martin hade lagat massa god mat tills jag kom hem och köpt gott vin. Och så mös vi i soffan framför Dallas! Vi hade bara två avsnitt kvar på säsongen och det slutade så himla spännande. JR, Ray, Sue Ellen och John Ross blev kvar i ett brinnande South Fork och ingen fanns i närheten för att rädda dem. Vi måste verkligen skaffa nästa box (ehrm....säsong sju) så vi får veta hur det går!

Hann med att träna imorse innan jobbet, så nu behöver jag inte göra det ikväll. Så himla härligt ska jag ha det och bara ligga i soffan med mina skolböcker!

Inga kommentarer: