torsdag 10 februari 2011

En liten andningspaus...

Vi lämnade in jobbet i tisdags kväll. Firade med en god middag, lite vin och ett par avsnitt av Dallas. Lite i smyg sådär hoppades vi att vi skulle få en hel helg ledig, men redan igår kom det in ett mail från en norrman som vi gärna vill jobba med som undrade om vi kunde fixa ett jobb tills på måndag. Det kan vi ju, så vi sa ja. Men har inte hört nåt sen dess och nu hoppas jag lite att det inte blir nåt.

Igår kväll fick jag äntligen tid att ringa till Katrin. Har inte pratat med henne på jättelänge så det var roligt att kunna sitta ner och prata bort en stund, tills lilla Erik tyckte att mamma skulle komma. Stackarn var inte riktigt färdigutvecklad i magen när han föddes, så han kräks hela, hela tiden. De hade varit på nån babygympa tillsammans när man skulle hålla upp sin bäbis som ett flygplan ovanför sig när man själv låg på rygg. Och ja, det var kanske inte det bästa med den magåkomman...

Har lyckats tränat tre gånger i veckan hittills. Var och tränade ben, rumpa och core igår och imorse var jag iväg och sprang lite på löpbandet innan jobbet. Det var riktigt skönt faktiskt, fast det var 10 minuter mellan att jag låg i sängen tills jag var uppe och sprang, så min kropp var lite småchockad. Nu är det bara styrkepasset på söndag kvar, så har jag lyckats träna 3 gånger denna veckan med. Hurra!

Idag ska vi åka på en liten roadtrip till IKEA efter jobbet.

Jaha, nu mailade norrmannen. Det blir nog inget. Han vill att vi ska fixa det hela mellan 8-16 på måndag. Det går ju inte när vi jobbar. Nåväl. Hoppas bara han hör av sig igen om det kommer in mer.

Igår bokade vi allt boende och alla inrikesresor för Australienresan. Nu börjar det närma sig. Tjoho!!

Inga kommentarer: