torsdag 10 maj 2012

Egentligen...

...hade jag velat skriva om Eva Rusz idag. Hon har irriterat mig. Hon var med på Nyhetsmorgon och berättade upprört att det är mycket skadligt för barn att lämnas på dagis innan de är 2,5 år. De får anknytningsproblem och de borde inte få lida för att föräldrarna har behov av självförverkligande. Forskning från bland annat Israel påvisar detta. Vilken idiot, satt jag och tänkte, medan Katerina Janouch tack och lov gav henne ordentligt och vettigt svar på tal.

Jag har inget behov av självförverkligande. Jag har behov av pengar. Och man får bara vara föräldraledig max 1,5 år. Så därför skulle jag enligt Eva gå ett helt år utan pengar och dessutom inte ha något jobb att gå tillbaka till. Jag är inte så säker på att det är bra för min son. Dessutom finns det forskning som visar det exakt motsatta. Som dessutom är genomförd i Sverige, på svenska barn.

Men, men. Jag orkar inte skriva längre utlägg än så om det.
Här kommer lite bilder från Johannes dop och igår när vi var ute och hälsade på Katrin.





Såna här pysslighetsintressen har kommit med moderskapet!
Hänger på altanen en onsdagsförmiddag med mamma och Katrin
Sivan och Poa (till 90% bara Sivan) sprang i full fart och roade sig nedanför
Det var inte så lätt att hinna med att ta en bild haha

Inga kommentarer: