söndag 27 maj 2012

Familjens lilla vandal...

Idag var min första Mors dag :)

Jag fick fina rosor av Martin i Mors dagpresent och en jättefin receptbok, som jag genast kastade mig över och lagade Amerikanska pannkakor till oss till frukost. Det blev de bästa Amerikanska pannkakorna jag nånsin gjort. Jättepuffiga och fina. Hemligheten verkar vara att låta smeten stå tio minuter innan man börjar steka.

Sen åkte vi hem till mamma och åt god tårta och drack kaffe.

I helgen har jag kallat Sivan för hårda ord som....byracka! Det är nämligen så att hon har fått för sig att i glädje och extas rycka upp mina plantor. När grannen kommer blir hon så till sig på vår sida staketet att hon tar tag i en smultronplanta (alltid samma) och sliter upp ur jorden och ruskar om den. Har planterat om den, och om den igen, men nu ser den väääldigt ledsen ut, så det är nog kört. Och igår när Martin stod och pratade med en annan granne just om våra planteringar, så kommer Sivan fram och sliter upp en jordgubbsplanta och spottar ut på gräset. Hon är så fräck haha.

Vi får väl köpa nåt nät eller nåt. För även om plantorna får vara, så kommer vi inte få smaka ett enda smultron själva om jag känner vår smultronälskande hund rätt!

Vi börjar komma i form hela gänget nu. Martin och Sivan har börjat sticka iväg på löprundor i skogen på helgerna och jag försöker komma iväg på mina powerwalks och träna lite hemma.

Inga kommentarer: