torsdag 31 maj 2012

Vilken dag!


Den här dagen har varit en sån där dag då inget funkar!

Jag och mamma skulle åka till Jönköping och träffa min lilla systerson Leo som föddes 19:e Maj. Vid halv tio hade jag packat ihop oss. Sivan stod med kopplet på och Johannes satt i bilstolen.
- "Sååå....då kör vi"...sa jag och trevade efter bilnycklarna i väskan. Inga nycklar. Leta, leta i lägenheten tills jag inser att Martin måste ha fått med sig båda nycklarna till jobbet.

Han lyckades låna en kollegas bil och komma hem med nycklarna. Sen stack vi och tankade. Precis när vi tankat klart fick jag ett sms från Martin där det stod att en uppdragsgivare vi lämnade in ett översättarjobb till igår ville ha en fil i ett annat format än det vi skickat, då de arbetar i ett äldre program.

Suck!

Men jag körde hem igen och hämtade datorn och tog med den hem till mamma. Där tyckte jag att de kunde få nöja sig med att få filen tills imorgon bitti, då de faktiskt inte sagt något om att de ville ha filen i det formatet.

Vi körde in mot stan och till Grand Samarkand. Medan mamma handlade kollade jag mailen och företaget hade svarat att de var tvungna att ha filen innan klockan två. (Då var klockan nästan ett, och vi hade fortfarande inte börjat köra mot Jönköping!). Stress, stress över jobbet. Men vi åkte hem till mig så att jag skulle fixa det där.

På väg hem hamnade vi vid ett rödljus för att svänga vänster. Massa trafik och det gick inte att komma över eftersom det var grönt i ungefär en halv minut och en strid ström av mötande bilar. Bilen bakom mig tutade varje gång det blev grönt, vilket var superirriterande. Efter ett par gånger hoppade han där bakom ur sin bil och kom och knackade på min ruta och sa att jag måste ställa mig i mitten och köra när de andra bilarna stannat, alltså när jag hade rött.

Vi kom så småningom hem och jag fixade jobbet. Men då behövde Sivan gå ut och Johannes äta, och jag och mamma var vrålhungriga!

Till slut insåg vi att det skulle bli ganska sent innan vi skulle komma fram till Jönköping, så vi fick ställa in besöket till en annan dag.

Martin blev sjuk och åkte hem från jobbet och jag fick en hemsk huvudvärk framåt eftermiddagen. När jag och Johannes kom hem från mamma låg Martin och sov. Jag och J hakade på och sov några timmar.

Sen åkte Martin iväg på ett bandmöte och jag skulle sätta mig och blogga vid datorn, som såklart inte startade....suck! Så nu sitter jag och bloggar på Martins dator. Hoppas att min repar sig mirakulöst, för jag har ingen lust att köpa ny dator just nu..

Inga kommentarer: