söndag 6 november 2011

Så var det söndag igen

Ligger på soffan och snörvlar. Har visst dragit på mig en förkylning. Hoppas att den ger med sig snabbt för jag har minsann tänkt jobba hela tiden ut till slutet på november!


Det är cirka 5 veckor kvar tills bebisens beräknade ankomst. Den senaste tiden har det kliat så förbaskat under fötterna om nätterna och jag har fått sova med kylklampar! I fredags ringde jag MVC för att se om det var nåt jag kunde göra åt det, för jag höll på att bli tokig! Tydligen kan det vara tecken på nåt som heter Hepatos som i stora drag innebär att levern inte tar hand om slaggprodukterna som den ska och det kan leda till komplikationer för bebisen som gör att man sätter igång födslen i förtid. Så jag fick åka in och ta prover efter jobbet i fredags, senare på kvällen ringde de tillbaka och sa att de hade upptäckt förhöjda levervärden och ville att jag skulle komma in och ta mer prover idag. Så imorse var jag och Martin där och tog fler prover och kollade bebisens hjärtfrekvens.


De skulle höra av sig om det var något, men har inte hört av sig än, så jag antar att allt är ok då. Skönt, för vi har inte riktigt planerat för att bebisen ska komma riktigt än. Vi håller på och flyttpackar, men är långt ifrån klara.


Annars har det varit en lugn helg. Elin och Andreas var här på middag och lite sällskapsspel igår. Idag har jag tagit en fika hemma hos Josse och myst med hennes lilla Oskar och sen åkte jag hem till Braås och hämtade pappa som varit på permis från sjukhuset.


Martin och jag stack iväg en sväng till hundrastgården och Sivan fick leka loss en stund med en hund där. Så nu är hon trött och nöjd för ikväll

Inga kommentarer: