torsdag 5 april 2012

En liten hostande typ

Idag har vi ingenting planerat. Johannes har hostat och nyst sen igår och är rosslig i halsen, så jag har ringt vårdcentralen för att höra om de tycker jag ska komma och kolla upp det eller om jag ska avvakta. Jag känner mig lite pjåskig, för han hostar inte så jätteofta, ett par gånger i timmen bara, men det låter otäckt och dessutom är det ju påsk, så om det blir värre har inte vårdcentralen öppet igen förrän på tisdag. Det är ju lite extra känsligt när de är så här små också.
De ska ringa tillbaka strax efter tio, så vi får se vad de säger. Just nu ligger han och hostar i gymmet och jag har lekt "leta upp prinskorven jag gömt" med Sivan. Mycket uppskattat! Fast hon fuskar. Jag säger åt henne att stanna i köket och flera gånger kom jag på henne med att ha smygit fram och kikat i dörröppningen :)

På tal om att det är påsk så köpte jag tre påsar dragéägg igår. Och jag har satt i mig en och en halv! Vi får hoppas det inte kommer så många och ringer på. Hoppas att de har gjort teckningar som vi gjorde när jag var liten. Martin trodde inte det. Han trodde de inte gjorde teckningar och bara vill ha pengar nu för tiden. Vi får se!

Inga kommentarer: