torsdag 19 april 2012

Nu grönskar det...

...på min fönsterbräda. Jag har börjat anlägga den prunkande trädgård i vilken jag sedan ska sitta och läsa min egen bok.



Vad gömmer sig här under kanske du undrar....

My precious! En liten rabarber. Jag köpte frön på tradera från en man som hade en 100 år gammal planta. Jag har satt 4 frön och två plantor har redan dött. Då läste jag att rabarber vill gro i mörker, så jag har anordnat ett litet hus till plantan och håller tummarna att den här kommer att överleva.



Melon

Ett par olika sorters Nattljus + Berglin

Tomater, Chili och Paprika


Här ska planteras rotfrukter, örter och ärtor
Röda vinbär. Boken ska vara klar innan jag kan plocka bär från den här busken, dvs om tre år..


Ett till litet rabarberfrö som jag odlar i mörker. Har gödslat med kaffesump, lagt om gräsklipp och fiberduk. Planterade förra veckan och senast om en vecka borde nåt ha dykt upp annars har det nog gått åt pipan.

Inga kommentarer: