tisdag 17 april 2012

Vilken seeeg förkylning

Johannes är fortfarande superförkyld. Vilket betyder att jag fortfarande inte får sova om nätterna. Jag är rätt knäckt, men försöker hålla skenet uppe. Nu har han snart varit sjuk i två veckor och jag längtar verkligen tills han är frisk igen. Både för hans och min skull. Att suga snor ur näsan på honom vid halv fyra på morgonen för att han inte kan sova för att han är så täppt är ingen höjdare. Ingenting hinns med, därav endast sporadiskt bloggande.

Vi har nyss varit ute och gått en runda med Sivan. Helt otroligt nog lyckades vi pricka in den halvtimmen när det var lite sol. Det snöade innan idag och nu vräker snön ner igen. Suck! Jag har märkt tydliga framsteg hos Sivan som såg en hund (visserligen lite på avstånd) och vände sig emot mig istället för att streta iväg mot hunden. Duktig tjej! Klickern har fungerat bra där!

Nu har jag i alla fall fått den lilla killen att sova. Och jag borde också sova kanske, men jag måste nog äta nåt också och sen vill jag ju jobba vidare på boken. Man vet ju aldrig hur mycket tid man har. Han kan vakna om en halvtimme, eller om tre timmar.

I fredags, när Johannes fyllde fyra månader, fick han en liten smakportion banangröt för första gången. Han var inte helt såld på idén. Nu har han fått en halv tesked om dagen sen dess och idag var första gången han verkade tycka att det var lite ok.

Nähä, dags att göra "passa-på-medan-han-sover-sysslor".

 Johannes var smått skeptiskt till det här med att äta gröt....

Inga kommentarer: