lördag 28 april 2012

Tassmetoden dag 2 (typ)

Nu när Johannes är frisk har vi börjat med Tassmetoden igen. För ett par dagar sen var första natten, men då var det ganska odramatiskt. Han vaknade två gånger för att äta och sov vidare efter maten.

Det tog 12 minuter att få lillen att somna idag . Hurra! Frågan är hur länge han kommer sova på det. Sitter bredvid och är beredd att lägga handen på. Han har vridit sig några gånger, men somnat om när jag lagt handen på hans rygg.

Det är ju inte riktigt dagen efter att jag började, men det beror bland annat på att Martin erbjöd sig att ta Johannes  igår natt så att jag skulle få sova. Det tackade jag INTE nej till. Vet inte hur han sövde honom de gånger han vaknade, jag bara njöt av att få somna om efter att jag ammat honom!

Idag har jag haft en fantastiskt trevlig dag med mamma och Johannes. Den inkluderade inköp av tre par skor samt lite annat smått och gott till dopet på lördag. Följande syn mötte oss på vägen hem. Det är ju inte varje dag precis :)


I övrigt tänkte jag spendera en halvtimme med min karaktärsanalys (om han nu fortsätter sova vill säga...) och sen gå ut med Sivan för kvällen. Martin har en spelning med bandet på en 30-årsfest ikväll och jag kommer väl att träffa honom näst imorgon bitti skulle jag tro.

Inga kommentarer: