söndag 10 november 2013

Huseby och kalas i Bromölla

Fantastiskt härlig helg. Igår var jag och mamma på Huseby julmarknad. Vi tog en god runda och tittade på allt utan stress (lillen var hemma med Martin och glad för det var jag när jag såg andra ha barnen med sig*huga* ). Jag köpte min kära enbärsmust, en god ost, samma fudge som jag köper varje år och Husebys egen saffransglögg. Så jag har redan börjat julmysa, fast det är på gränsen till kriminellt att börja så här tidigt!

Idag började jag och Johannes dagen med att baka muffins med vinbär som vi plockade i trädgården i somras. Sen gick vi upp och väckte Martin med en liten present och en fin teckning Johannes hade ritat åt honom. Sen har vi varit på kalas i Bromölla. Martins systerdotter Elin fyllde 19 år och bjöd på en helt underbar tårta och trevligt kalas!

På vägen hem var vi tvungna att stanna till och stoppa i Johannes något att äta och svängde in på vad som verkade vara en helt vanlig vägkrog i Bromölla som hette Bellas Place. Där inne var allt helt inrett i rockabilly/50-talsstil på helt rätt sätt, jättetrevligt. Och maten var helt suverän! Martin sa till och med att det var den godaste burgare han ätit i Sverige! Personalen var jättetrevlig och maten var gratis för barn under två år. Så vi blev mycket positivt överraskade!

Johannes har varit som en liten dröm idag. Så himla snäll och glad och charmig hela kalaset och han lekte och hade kul med de andra barnen som var där.

Inga kommentarer: