torsdag 31 juli 2014

Dag 10 - Gräsänka, bullbak och packning

Idag har vi varit hemma mesta delen av dagen. Vi har bakat kanelbullar ihop, jag har packat inför tre olika på varandra följande resor. Vi hjälptes även åt att ge Sivan ett bad. Imorgon ska hon på pensionat i Änganäs ett par dagar och jag och Johannes ska åka hem till mamma tills på söndag.

Eftersom Martin är iväg fick jag ägna mig åt det absolut äckligaste jag vet - plocka fästingar. Han är ju alltid så snäll och tar dem, men nu när han är bortrest så var det bara att stålsätta sig och vrida loss de vidriga små krypen. Ugha! Hon har nytt fästingmedel på nu efter badet, så hoppas hon slipper få fler nu när hon är borta.
 Gillar min nya kamera. Här, mitt i bullbaket


 Min assistent var mycket engagerad ett tag
 Och han gillade bullarna, men mest pärlsockret
 Testade makrofunktionen på kameran. Det här är pärlsocker som smält på plåten
 Jag fick komma på besök i hans "hus"
 
 Testade zoomen på glad pojke och nybadad hund

Inga kommentarer: