söndag 20 juli 2014

En söndag då vi badade i solsken och i sjön

Det här vädret vi har nu alltså. Tack vädergudar!
 
Efter frukost tog jag och Sivan en promenad i skogen. Jag tänkte att jag skulle "komma igång" nu. Det var premiär för mina nya fräsiga, lila löpardojor, men det gick sådär bra för oss. Jag fick skoskav och Sivan verkade tycka det var för varmt och jobbigt och hinkade i sig vatten när vi kom hem.
 
Sen visade några bekanta oss en jättebra badplats i sjön Tjurken. Så himla bra och vi blev genast sugna på att köpa oss en liten båt att ha där. Vi fiskade lite också, men fick inget napp idag. Lite senare på kvällen kom Katrin över och vi satt på altanen och pratade en stund. Lillen ramlade nerför trappan till altanen och skrapade sin näsa rejält. Stackers liten.
 
Sen bokade vi hotel i Fredrikshamn i Danmark tills i början på augusti. Vi har tänkt oss ett par dagar iväg och ska kolla in Skagen och något som heter Nordsöen Oceanarium som ska vara Nordens största akvarium. Passar ju bra nu när hans fiskintresse är på topp!
 



Inga kommentarer: