söndag 12 juni 2011

Tjejvättern

Idag har vi inte gjort många knop. Bara varit hemma och städat och tvättat och tagit det lugnt. Jag sov till halv tio imorse, och då hade Martin och Sivan redan hunnit vara ute två gånger.

Inte så konstigt vi är trötta. Igår steg vi upp kl 04.30 (huga) för avfärd till Motala och tjejvättern klockan 05.30. Vi hade en skön, lagom varm dag i Motala medan vi väntade på Frida och Henrietta som cyklade. Vi var hemma igen vid halv elvatiden på kvällen så det var en låång dag.

Idag har vi nått ett bästa-resultat. Endast en liten kissepöl inomhus. Heja Sivan och heja oss! Har gått bra med promenaderna också. Visst har hon satt sig på tvären, men det har gått snabbare än vanligt att locka henne med oss, även när vi inte har haft godis med oss. I och för sig har både Martin och jag varit ute med henne samtidigt, så den ena kan sätta sig en bit framför och locka och då kommer hon glatt springande.

Idag när vi varit ute båda två med henne så har jag gömt mig bakom ett träd och ropat på henne och sen försökt smyga runt trädet så att hon inte ska hitta mig. Men hon har fintat mig tre gånger idag, den klyftiga lilla damen. Istället för att följa efter mig runt trädet tog hon andra hållet och stod där mittemot mig och viftade på svansen. "Hej matte".


Mycket att titta på
Två glada cyklister
Martin och Sivan på torget i Motala



Plötsligt märker vi att Sivan sitter med en bit asfalt i munnen :o





Blomsterhund

Inga kommentarer: