tisdag 19 juli 2011

Valpkurs!

Var på friskis igår igen. Precis lagom motion just nu känner jag. Ska nog ta en powerwalk runt sjön ikväll med. Varenda gång jag tränar känner jag att jag måste öva upp min rygg, annars kommer den aldrig att fixa att släpa runt på en stor mage i höst.

Vi har fått inbjudan till valpkurs nu. I mitten på Augusti kör den igång. Det ska bli jätteroligt! Hon gör sin husse och matte väldigt lyckliga just nu genom att uppföra sig exemplariskt. Mycket få pölar inne (och ibland är det ärligt talat vårt fel) och duktig på promenaderna är hon. Hon drar fortfarande, men inte lika mycket, och när hon drar och man stannar henne är hon snabb med att söka ögonkontakt. Tidigare tittade hon bara till lite snabbt, men nu tittar hon lite längre på oss varje gång. Det är precis som när vi övade ögonkontakt när hon skulle få mat. I början var hon supersnabb med att kasta ett öga och sen kasta sig över maten. Nu sätter hon sig faktiskt en bit ifrån matskålen och tittar på en och väntar på sitt "varsågod".

Ikväll ska vi klistra öron igen efter att hon fått lufta dem ett par dagar nu.

Inga kommentarer: