onsdag 8 februari 2012

Börja om på nytt

Så vad gjorde jag då igår på min lediga kväll?

Jag hade bestämt mig för att skriva på min bok. Eller rättare sagt börja på en ny. Jag började skriva på en bok för fyra år sedan och när jag var halvvägs igenom historien såg jag att Forum utlyste en romantävling, men historien var tvungen att innehålla vissa komponenter som en kärlekshistoria och ett brott mot något av budorden. Så jag ändrade min historia därefter och skickade in bidraget. Ingen vann det stora priset som var 500 000 kronor och utgivning i tre länder. Förlaget tyckte inte att något av de 300 bidragen höll måttet för det priset...så.....det blev inget. Men min historia var kvar och jag är inte alls nöjd med den delen som är ändrad, vilket är 150 sidor. Jag har gått så länge och tänkt att jag ska fixa till det, men varje gång jag sätter mig så går luften ur mig. Det känns för stort och oöverstigligt.

Så nu börjar jag om på ett blankt blad.

Men det var inte vad jag gjorde igår. Först gick jag och städade undan lite, gick ut med sopsorteringen, sen var jag och handlade och lagade mat och sen tittade vi på ett avsnitt av Dallas till maten (vi är inne på säsong 13 av 14 nu!) sen ammade jag Johannes medan Martin och Sivan var ute. Sen var klockan tjugo över nio och då var jag alldeles för trött för att sätta mig med någonting kreativt. Inte vad jag tänkt mig att göra, men skönt ändå att kunna göra det utan att behöva bekymra mig om att Johannes kan börja gnöla när som helst.

Inga kommentarer: