onsdag 8 februari 2012

Fika med en kär vän

Igår var vi hemma hos min kära vän Josefin och hennes lilla Oscar. Vi åt god lunch och semlor till fikat och sen hade Josse ett väldigt gott grönt chaite hemma som jag måste försöka hitta i butiken. Har aldrig sett det innan, men som sagt ett te helt i min smak.

Oscar är åtta månader äldre än min lilla kutterkolv. Just nu har de två såklart inte särskilt mycket utbyte av varandra, men det kommer bli full fart och bus på dem i framtiden! Oscar lyckades både komma åt att dra Johannes i kalufsen ett par gånger och även knycka hans strumpa. Busunge!

Nåt som är praktiskt med att ha den yngsta av de två är att Johannes kan ärva kläder av Oscar fortlöpande :) Idag grävde jag ner mig i en kartong med Oscars urvuxna kläder och lånade hem, så nu är jag redo när Johannes går upp till storlek 68, för det gör han snart! Jösses, han växer så det knakar!

Ikväll ska jag få min egentidskväll. Martin ska ta hand om Johannes medan jag njuter av att göra precis vad jag vill....heeeela kvällen lång. Vad ska man välja liksom? Måla en tavla, duscha, laga nån god mat, skriva på min bok, baka nåt, sortera kläder i garderoben, ringa en vän, klippa Sivan, lägga ut grejer på Tradera?

Inga kommentarer: