onsdag 15 februari 2012

Budar loss

Nu ligger den lilla plutten här i knät och sover igen. Sitter vid datorn på Tradera och väntar på att en auktion ska gå ut om 22 minuter. Jag har budat på Min Skattkammare nummer 1. En sån himla mysig bok som mamma läste för oss när vi var små. Det visar sig att mamma har de 4 första böckerna i serien, men den första var vansinnigt sliten så jag köper den här i bra skick istället. Har budat på en del andra barnböcker som det också visar sig att mamma hade hemma hos sig. Som tur var har jag blivit överbudad på alla dem.



Igår hade vi en mysig alla hjärtans dag här hemma. Martin lagade en god middag med färsk pasta och jag gjorde kladdkaka med jordgubbar på till efterrätt. Med ett hjärta av florsocker på :) Johannes var som en liten dröm och låg och sprattlade i sitt gym hela kvällen så vi kunde faktiskt äta samtidigt för en gångs skull. Annars brukar alltid en av oss få hålla Johannes medan den andra äter. Jag fick ett jätfint halsband av Martin med ett litet änglabarn som håller ett hjärta :)

Idag ska vi på första föräldragruppsträffen. Hoppas det är meningen att man ska ta med sig sitt barn, för det kommer jag göra. Vi gick ju aldrig på några träffar under graviditeten för jag hade inte lust och vi hade så fullt upp med massa annat, men nu tycker jag det ska bli kul!

Nu vann jag auktionen och nu vaknade Johannes och behöver ha ny blöja.

Inga kommentarer: