lördag 27 april 2013

En fantastisk lördag!


Vilken härlig dag det här har varit! Fylld med alla de saker jag tycker om mest i världen; mys med familjen, besök av vänner, god mat och påt i trädgården. Vi fick besök av Andy och Elin och deras lilla Viktor som snart är sex månader. Martin gjorde sin goda ugnspannkaka med tonfiskrörafyllning och pojkarna hade roligt med att bara klappa på varandra.
 
 
Efter att våra gäster åkt hem roade jag mig med att påbörja projektet "omvandla slymarken till fin gräsmatta någon gång i tiden". Jag räknar med att vara klar med projektet lagom tills jag går i pension :) Började längst ner i hörnet med att gräva upp den första stubben. Är inte klar än, men det känns som att det är nära. Behöver bara köpa ett spett att bända loss stubben med. Men det får bli senare i veckan. Lika bra att det får vänta lite, jag är nämligen lite stel i kroppen just nu efter den senaste tidens grävande. Igår grävde jag en rabatt på framsidan av huset och planterade lite grönsaker i grönsakslandet. 
 

 
 En trött men glad mamma och en energisk liten plutt.
 
 Winston och tjockisen tigger chips av husse. Martin hittade en fästing på Winston idag, så det är hög tid att köpa fästingmedel nu!


Inga kommentarer: