fredag 26 april 2013

Ingen framgång med pannan...


Igår natt ramlade Johannes ur sängen. Det gick bra, men fy vad otäckt det var innan man kunde konstatera det! Han och Martin låg och sov i stora sängen och jag hade lagt mig i ett annat rum. Plötsligt hörde jag buller och brak och visste direkt vad det var. Kastade mig upp ur sängen och rusade in i sovrummet och jag tror jag vaknade någonstans på vägen. Jag måste ha fått en rejäl dos adrenalin för när jag kom fram och såg att allt var väl blev jag helt kallsvettig och illamående och var tvungen att lägga mig på sängen och ta igen mig en stund innan jag kunde gå tillbaka och lägga mig.

Igår hade vi sotarn och en installatör ute för att titta på vedpannan. Allt är rengjort, det är bra drag i skorstenen, alla inställningar är som de ska och nu ska den fungera optimalt. Men självklart kom det en stor rökpuff och vi är tillbaka på ruta ett igen. Men vi ger inte upp! Den här pannan ska vi få att funka tippetopp!

Idag är det fredag och Martin är hemma med Johannes som är sjuk igen. Han har hostat hela natten och har två sekunders tålamod innan han bryter ihop fullständigt. Så inte helt kurant lilla vännen.

Inga kommentarer: