måndag 16 september 2013

En liten uppdatering

Sivan är snart två veckor in i sin behandling med antibiotika. En vecka kvar, och det har fortfarande inte blivit bättre. Så det var nog inte Anaplasma. Men vi ger det tills kuren är klar såklart. Igår ringde Jennie och sa att Winston har fått ont i sitt öra och att han också har börjat halta. Hon är lite orolig att han har fått någon fästingsjukdom. Vore iofs inte helt otroligt då han var full med fästingar när han kom hem från Gävle. Han haltade ju litegrann också när han kom hem från dem, men det försvann, och nu har det alltså kommit tillbaka igen. På onsdag är jag ledig som tur är, så då ska vi in med Winston till veterinären och se vad det är han har råkat ut för. Alltså.....det här med hundarna det här året....helt otroligt...(vilket hundår!) Allting annat är kanon med oss i alla fall, så vi är glada ändå! Bland annat har vi köpt en urmysig soffa till det som ska bli vårt vardagsrum på övervåningen. Igår satt vi och mös i soffan med en brasa sprakande i kaminen. Kommer bli så bra när vi har fått upp TV:n och så också. Många mörka höst/vinterkvällar ser jag fram emot att spendera där! Vi borde köpt en soffa med fler divaner dock, för den divanen som finns är alltid ockuperad av den med kortast ben (dvs Johannes)*tss*. Extra glad är jag också att jag äntligen har tagit mig igenom Skattevärkens blankett N3A som ska vara inne imorgon. Jag har slitit mitt hår över denna i flera dagar, men NU har jag fattat allt (hoppas jag verkligen) och kan lämna in det ikväll när jag ska in till stan för att gå på box med Josse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det inte det ena så är det de andra! Nästa år blir nog ett lungt år - i alla fall på hundfronten.
Lycka till idag hos veterinären.

/Ylva